Tuesday, March 3, 2009

hujan

pagi ni hujan. sejuk. aku nak baca buku sebab malam ni test. tapi aku rasa sejuk sangat. dahla demam. hmmm....

takde mood sangat pagi ni. ape la pagi-pagi dah hujan kan? nanti petang-petang sudah. aku teringat kali terakhir hujan waktu pagi adalah ketika aku masih lagi di tahun 2. dah lama dah ek, ataupun sebenarnya ada hujan waktu pagi cuma aku jarang bangun pagi jadi aku tak tau.... hehehe

sebenarnya sekarang ni patut dah nak abis musim tengkujuh ataupun dah mahbis pon. tapi pelik pulak, sekarang la hari-hari hujan. kalau ikutkan tahun-tahun lepas, musim hujan a.k.a musim tengkujuh bulan nov/dec..... 2 tahun kan johor banjir waktu bulan 12? waktu 2006 aku drive balik ke JB. keadaan hujan yang sangat lebat dan jalan yang sangat dahsyat kerosakannya. itu lebuhraya utara selatan (PLUS), bukan jalan kampung. kalau jalan kampung, Kota Tinggi sampai tenggelam la yang aku tau. segamat pon sama.

tahun 2007 aku baca surat khabar kat internet je, sebab time musim hujan tu aku duduk umah abah kat Glasgow. jadi aku tak tau sangat keadaan sebenar. tahun 2008 pelik. dah tak hujan lebat masa hujung tahun tu. yang peliknya pulak, bulan 2 ari tu siap ada macam musim kering pulak. takde hujan langsung, pokok pon daun gugur, rumput jadi warna coklat. ni semua aku pernah tengok kat utara semenanjung waktu belajar di Kedah dulu. sana memangla ada musim kering sebab dekat dengan selatan Thailand. sini dekat dengan Singapura je. pelik-pelik.

aku takde mood. dahla, nak baca buku.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...