Thursday, March 4, 2010

lucky or not?

hari ni boleh dikatakan malang bagi aku. pertama sebab aku lewat keluar daripada rumah untuk ke tempat kerja. jadi aku sampai lambat. tapi aku tak perlu bersusah payah untuk mencari parking sebab sekarang dah tau port parking yang mudah dan murah. heheheh, thanx Asrol.

kedua, duit aku telah ditolak sebanyak RM200 daripada Maybank aku atas kelalaian aku sendiri yang menggunakan kad Visa Debit yang baru aku perolehi pagi tadi dengan bersusah payahnya. jadi aku perlu menunggu selama 3-7 hari bekerja untuk mendapatkan semula amaun RM200 yang aku tak gunakan walau se sen itu pun.

kisahnya begini, aku ter slot in Visa Debit card tu dalam machine kat pam minyak. jadi automatically die akan tolak RM200 daripada akaun aku. ****, aku tak tahu plak. padahal aku langsung tak gunakan langsung duit tu untuk isi minyak. aku hanya bayar pakai duit cash sahaja sebab kad aku di eject semula sebelum amaun minyak dapat aku pilih.

jadi aku call la toll free maybank2u yang susah nak mati tu. sangatsusah nak menembusi talian dia. akhirnya dapat gak aku cakap dengan CSR maybank tu. tapi tak sempat aku cerita panjang masalah aku, kol termati sebab ada msg masuk. hanjing btol la msg tu. aku check, rupa2 nya ada anonymous sender hantar msg merepek2 kat aku. WOIT, jangan ganggu ketenteraman orang boleh tak? BODOH!

peristiwa dalam kelas tadi lagi la kelakar. ada group yang present pasal streamyx Nilai Package, lepas tu dia tanya soalan dan kasi reward to those that can give answer. aku pun jawab la dengan bangganya. dan jawapan itu......BETUL!die pon kasi la reward nya, SEBIJI GULA-GULA. malu gila muka aku time tu. huhuhuhu......trainer da suro pegi amik kt depan,tapi aku buat bodo je. ahahaha......

lepas tu time balik aku keluar dengan kawan-kawan aku. tapi terpisah lepas dari lif. aku ikut geng lain untuk ke tempat kereta. ada sorang dak kelas aku ni die kata, 'bro ko memang serius COOL la'..... aku pon, boink. cool on what? die pon sambung lagik 'ko punya jalan memang bergaya la'.... pergh, kasut aladin, memang la jalan pon macam CEO je gamaknya. kalo aku pakai sneakers, da sah2 jalan aku tak macam tu kot. hahaahah.....

finally, time da nak dekat ngn kereta aku sempat bersembang ngn dak yang ckp guna british accent. die mmg bole jadi IVR la kata trainer. dengan kawan die pon sempat gak aku bersembang. yang penting, kereta aku tetap menjadi perhatian. lebih dari tuannya. huhu.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...