Saturday, June 26, 2010

nombor busuk

kisah 1

semalam ak dpt kol....mcm besa la ak jawab. tapi bila nak mintak nombor telefon, ak tersebut 'encik boleh saya tau nombor telefon yang BUSUK tu?'....
'ape die?'
'errr,nombor yang ada masalah tu...'
'ooooooo.....0333******' die bagitau nombor telefon die
kawan kat sebelah ak da gelak guling2 da. ak pon sepanjang kol tu x bole tahan gelak da. ni bukan lagi slip tongue. ni slip word, slip sentence semua da. perghhhh..... malu seh time tu. maunya QA tap call aku ni, for sure jadik bahan nye kena gelak guling-guling atas lantai. hahaahh..... *malu

-------------------------
kisah 2

semalam mentor aku tap kol, time tu giliran kawan aku kena dengar kol die. pastu headset die x letak betul-betul. sebab malu dengar kol sendiri. katanya. lepas tu,ak terus cakap kat mentor,
'encik, nanti kalau nak tap kol saya bagitau je yang mana fatal. saya tak mau gelak guling-guling atas lantai dengar suara sendiri'
'okey'

***lepas beberapa minit

'awak ada kol x sekarang?'
'takde'
'okey,sekarang boleh dengar kol'
gulp, 'okey....'

*dalam hati aku, matilah ak gelak gile-gile nanti

tapi aku dengar, emmmmm.... not so bad la my voice kalo dalam phone. cuma ak cakap terlalu laju macam kene kejar dek ribut taufan. hahaah..... btw, my call has no problem. mentor tersilap tap, sebab report yang fatal tu milik orang lain, aku hanya update sahaja. done!

--------------------------

kisah 3

sorang kawan aku cakap semalam
'i know somethin u know that u don't want me to know'
huaaaaaa...... apa yang die tau?
emmm, ak pon xtau nak cerita yang mana satu. rasanya da abis cite kot.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...